Vi samler statistik ved hjælp af cookies

Vi bruger cookies til at forbedre hjemmesiden til glæde for vores brugere. Du kan altid slette cookies fra os igen.

Primær navigation

Ofte stillede spørgsmål og svar

  • Ofte stillede spørgsmål og svar

    • Hvad gør jeg når en kursist skifter arbejdsgiver midt i en kursusperiode?

      Du skal i blokken Holdplaceringer på vinduet B702 Holdplacering ændre kursistens slutdato til den sidste ansættelsesdag i virksomheden.

      Dernæst skal du oprette en ny holdplacering, hvor du udfylder startdatoen med den første ansættelsesdag i den nye virksomhed og sætter rate 0 på holdplaceringen.

      Der må ikke være overlappende dage på de 2 linjer. Du skal være opmærksom på, at du får knyttet det rigtige arbejdssted CVR. nr. og løbe nr. på den nye holdplacering.


    • Hvordan skal jeg registrere fravær på deltagerne, når undervisningen bliver aflyst pga skolens forhold?

       

       

      Hvis kursisten møder op på skolen, men bliver sendt hjem igen pga skolens forhold, så skal der registreres tilstedetimer =1, fravær 6,4 og Fraværsårsag = skolens forhold.

       

      Der bliver beregnet VEU-godtgørelse for 7,4 timer.

      Hvis kursisten ikke møder op, og der er planlagt undervisning 7,4 timer, så skal fravær registreres som 7,4 timer og fraværsårsagen have en af følgende værdier: F (Fraværende), AU (Afbrudt uddannelse) eller S (Syg).

      Der bliver ikke beregnet VEU-godtgørelse, når kursisten ikke møder op.

    • Jeg har oprettet et splithold fra den 1/3-2013 til den 31/5-2013..

      Spørgsmål:

      Jeg har oprettet et splithold fra den 1/3-2013 til den 31/5-2013. Faget bliver afholdt i perioderne
      4/3 til 6/3-2013, 8/4 til 10/4-2013 og 27/5 til 31/5-2013

      Jeg laver indkaldelsesbreve via brevgenerering. Jeg tjekker at det er den rigtige skabelon jeg har valgt, ved at klike på forstørrelsesglasset, her vises indkaldelsesbrevet til Hans Hansen med alle perioder.

      Jeg generer brevet til alle kursister, men de breve der bliver genereret indeholder kun indkaldelse til de to først perioder, hvorfor er den sidste periode ikke med?

       

      Svar:

      Det brev der bliver vist ved at trykke på forstørrelsesglasset er et testbrev

      Når du trykker på generer knappen, får du mulighed for at opsætte forskellige kriterier for, hvem der skal modtage brev og hvilken periode brevet skal medtage i brevene.

      Start- og slutdato skal ligge inden for den periode du ønsker at generere breve for.

    • Når jeg kigger på underviserens side, så kan jeg se alle mine hold, men når jeg bagefter logger på mobilen så kan jeg ikke se mine hold, hvorfor ikke?

      Der kan være to grunde til at du ikke kan se dine hold på mobilen.

      1. Hvis du er logget på UNI•login på en pc, så bliver dine hold oplysninger ikke overført til mobilen. Du skal logge af pc'en før du kan logge på mobilen.
      2. Hvis du er knyttet til mere end en skole, så skal du sikre dig at du på underviserens side har valgt at starte op, med den skole du ønsker at foretage tilstedeværelses oplysninger på, da du pt ikke har mulighed for at skifte skole på mobilen.
    • Når jeg genererer emails fra skolens side, så sker det at kursisten ikke modtager beskeden. Det har vist sig at det er fordi den email adresse, som er oplyst på tilmeldingen er forkert. Hvorfor får jeg ikke en besked om at emailadressen er forkert?

      EU.dk generer automatisk en besked om, usendte emails.

      Beskeden bliver sendt til den email adresse der er opgivet i A318. Hvis du ikke kan se beskeden i indbakken, så kan det være fordi den er fanget af spamfilteret.

      Prøv at tjekke dit spamfilter.

      Hvis du finder beskeden under spam, så skal du fjerne den derfra, ved at markere mailen som "ikke spam".

      Når du har gjort det en gang, vil systemet huske indstillingen. Fremover bliver alle beskeder om "usendte emails" fra efteruddannelse.dk placeret i indbakken.

    • Hvad gør jeg hvis ansøgeren har ændringer til en ansøgning som er modtaget af a-kassen?

      Hvis en ansøger henvender sig fordi der er ændringer til en ansøgning der er modtaget af a-kasse/uddannelsessted, så skal du give ansøgningen status Returner

      Sådan gør du:

      Log ind som VEU-administrator på EfterUddannelse.dk.

      Søg ansøgningen frem og marker status Returner.

      Angiv årsag til returnering.

      Klik på knappen Send for at returnere ansøgningen til ansøger.