Primær navigation

Ansøgninger sendes kun til AUB, hvis der er angivet afsluttet uddannelse på kursist

[17.06.2019]

Der er strammet op på valideringen i den webservice, som sender veu-ansøgninger til AUB, så der nu KUN sendes tilmeldinger, hvor der er angivet afsluttet uddannelse på kursisten. Vi har nemlig konstateret, at denne oplysning kan mangle på tilmeldinger, som oprettes i EASY-A (eller andet studieadministrativt system). Valideringen er indført for at sikre, at AUB sagsbehandler på korrekt/validt grundlag.

Oplysning om afsluttet uddannelse hentes fra tilmeldingen, og kan ikke angives/opdateres i ansøgningsgrundlaget.

Husk derfor at angive afsluttet uddannelse på kursisten, hvis I opretter tilmeldinger i EASY-A, som der skal søges om veu-godtgørelse til.

I angiver afsluttet uddannelse under VEU-oplysninger (nederst på siden i B702 Holdplacering AMU)

  • Hvis kursisten er ufaglært, skal I angive N i feltet "Uddannelse efter endt skolegang"
  • Hvis kursisten fx. er faglært, skal I angive J i feltet "Uddannelse efter endt skolegang" og vælge værdien "Faglært" i feltet Afsluttet uddannelse.
  • Hvis kursisten har en videregående uddannelse skal I også huske at svare på, om uddannelsen er afsluttet inden for de seneste 5 år og om den har været anvendt