Hop til indhold

Styrelsen for It og Læring har gennem længere tid arbejdet på at gøre klar til lukning af det studieadministrative system EASY-A. I den forbindelse skal data fra EASY-A leveres tilbage til de enkelte institutioner som dataansvarlige. Data fra EASY-A udleveres til institutionerne ved, at hver institution får en database indeholdende de data fra EASY-A, som institutionerne er forpligtet til at opbevare, funktionalitet til oprydning i forhold til opbevaringskrav, værktøj til udtræk fra databasen og dokumentation af database og oprydningsfunktionalitet.

Processen med at levere data tilbage til institutioner er så småt gået i gang, og et brev er sendt til alle institutioner, der har data i EASY-A. I brevet bedes institutioner blandt andet om at indmelde en kontaktperson, som er ansvarlig for modtagelse og test af data fra EASY-A. I forbindelse med udlevering af databasen til institutionerne, afholder STIL i uge 9-11 en række webinarer. Der afholdes to typer webinarer, og der er ingen begrænsninger på, hvor mange fra institutionerne, der kan deltage i webinarerne. Nedenfor kan du læse om de to typer webinarer samt finde link til tilmelding.

Webinar: Installation og drift af database til opbevaring af data fra EASY-A

Tidspunkt:

  • Onsdag den 1. marts 2023, kl. 13 - 15
  • Fredag den 3. marts 2023, kl. 9.30 - 11.30

Tilmeldingsfrist: 24. februar 2023

Styrelsen for It og Læring (STIL) afholder to webinarer primært rettet mod ansatte på institutionerne, der skal modtage data samt installere og drifte den database, der indeholder institutionens EASY-A data. Indholdet på de to webinarer er ens. Der er afsat to timer til hvert webinar, så der er tid til spørgsmål. Der er ikke begrænsning på antallet af deltagere fra hver institution. Du kan tilmelde dig her:

Webinar | Installation og drift af database til opbevaring af data fra EASY-A (conferencemanager.dk)

Webinar: Hvilke data fra EASY-A kan jeg finde, når systemet lukkes?

Tidspunkt:

  • Tirsdag den 7. marts 2023, kl. 10 - 12
  • Onsdag den 8. marts 2023, kl. 10 - 12
  • Onsdag den 8. marts 2023, kl. 13 - 15
  • Tirsdag den 14. marts 2023, kl. 13 - 15

Tilmeldingsfrist: 2. marts 2023

Styrelsen for It og Læring (STIL) afholder fire webinarer primært rettet mod ansatte på institutionerne, der har behov for at kunne finde data, der er oprettet i EASY-A. På webinaret bliver det gennemgået hvilke data, der vil være tilgængelige efter lukningen, og hvilke udtræksmuligheder, der leveres til institutionerne. Indholdet på de fire webinarer er ens. Der er afsat to timer til hvert webinar, så der er tid til spørgsmål. Der er ikke begrænsning på antallet af deltagere fra hver institution. Du kan tilmelde dig her:

Webinar | Hvilke data fra EASY-A kan jeg finde, når systemet lukker? (conferencemanager.dk)

I er velkommen til at videreformidle invitation til webinar til relevante modtagere i dit netværk.

I forbindelse med afholdelse af webinarer vil der komme en side om EASY-A på viden.stil.dk med information om processen og dokumentation for udlevering af data fra EASY-A til institutionerne.

Har du spørgsmål til ovenstående, er du velkommen til at skrive til fritvalg@stil.dk.

 

Venlig hilsen

Styrelsen for It og Læring