Hop til indhold

Når virksomhed har oprettet aftale, tillæg eller ophævelse, som har status ”Oprettes af virksomhed”, kan skolen ikke se det, før virksomheden sender det til skolen.

Problem:

Vi har i øjeblikket en fejl der betyder, at hvis et tillæg eller ophævelse har status ”Oprettes af virksomhed” så er det kun virksomheden der kan se alle relaterede aftaledokumenter i aftaleoversigten.

Tilsvarende kan virksomhed ikke se aftaledokumenter, hvis skolen har oprettet et dokument med status ”Oprettes af skole”.

Eksempel:

Der er en færdigregistreret uddannelsesaftale, som virksomheden opretter et tillæg til. I perioden indtil virksomheden sender tillægget til skolen, kan skolen hverken se aftale eller tillæg i oversigten.

Dog kan aftaleoplysningerne, der er registreret i EASY-P ses på elevens uddannelsesforløb, som tilgås via elevoversigten.

Løsning 1:

Ind til der er en systemteknisk løsning, må skole og virksomhed tale sammen om det videre aftaleforløb. Så snart virksomheden enten underskriver, sender til skolen eller sletter det pågældende dokument, er de foranliggende dokumenter igen synlige på skolens aftaleoversigt.

Løsning 2:

Hvis skolen ikke kan komme i kontakt med virksomheden, og har akut brug for at se aftaledokumentet, kan skolen fremsøge dokumentet, under forudsætning af at skolen har det aktuelle digitale id-nr.

Skolen kan fremsøge dokumentet, ved efter login at benytte nedenstående link, afhængig af om det er aftale, tillæg eller ophævelse, der skal findes.

Vær opmærksom på, at det digitale id-nr. skal indsættes efter sidste skråstreg. Linket får dette format:

https://ua.laerepladsen.dk/kladde-mappe/aftale-kladde/12345678-1234-1234-1234-123456789123

https://ua.laerepladsen.dk/kladde-mappe/aftale-kladde/ [indsæt-aftale-id efter sidste /]

https://ua.laerepladsen.dk/kladde-mappe/tillaeg-kladde/ [indsæt kladde-id efter sidste /]

https://ua.laerepladsen.dk/kladde-mappe/ophaevelse-kladde/ [indsæt ophævelses-id efter sidste /]

Ved brug af disse links, kommer skolen til 'Aftaledokumenter', hvorfra der er adgang til alle aftalens dokumenter.

Løsning 3:

Hvis ovenstående løsningsforslag ikke er mulige, kan der indsendes en supportsag med oplysning om virksomhedens CVR-nummer og elevens CPR-nummer.

Supporten kan returnere link til det dokument, der er akut behov for.

Vi informerer igen, når fejlen er løst.

Med venlig hilsen
Styrelsen for It og Læring